lørdag den 28. maj 2011

Fødselsdagsforberedelse #1 Burgerboller

Så er der bagt burgerboller til på torsdag og der er lavet grundmasse til vanilieis. (Det står i køleskabet og køler af inden det skal en tur i ismaskinen)

Opskriften på burgerboller er en jeg har fundet i en kogebog, men jeg har ændret lidt på den. Jeg har gjort dem mindre sød og mere grove.
Opskriften kommer her:

18 burgerboller

100 g smør - smeltet
5 dl lunken vand
50 gær
2 æg
1 tsk. salt
3/4 dl sukker
200 g hvid hvede fuldkornsmel
ca. 800 g hvedemel
æg til pensling
Sesamfrø

Smør og vand blandes og gæren røres ud der i. De øvrige ingredienser , dog hold lidt igen med melet. Dejen skal være blød og lind. Dejen formes til 18 boller der trykkes lidt flade og sættes på bageplade beklædt med bagepapir. Bollerne skal hæve tildækket indtil de har dobbelt størrelse. Pensels med æg og drys sesamfrø over. Bages ved 200 grader i ca. 8-10 minutter indtil de er gylden brune.

1 kommentar:

Tina Liel sagde ...

Tillykke med overstået eksamen. Må være rigtig skønt♥ Hvor er du i god tid med fødselsdagen - er misundelig he he. Jeg prøver at være i god tid men det lykkedes aldrig. Ha en dejlig weekend. Knus og tak for opskirften på burgerboller. Har faktisk lige købt da der er burgere på menuen iaften.

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...