fredag den 20. maj 2011

Blueberry muffins


Jeg havde nogle blåbær der skulle bruges, så hvad bedre at bruge dem til end Blåbær muffins. Opskriften fandt jeg i The Hummingbird Bakery Cookbook, men findes også i den bog man kan vinde i min Give Away.

Da der kun kan være en heldig vinder, gengiver jeg lige opskriften her til jer andre.

12 stk (i følge opskriften, men jeg fik 18)

360 g mel
370 g sukker
1 tsk. salt
1,5 tsk bagepulver
,5 tsk natron
375 ml kærnemælk
1 æg
,5 tsk vanilie ekstrakt
70 smelted smør
250 g blåbær

Alle de tørre ingredienser røres sammen i en røremaskine med k-dejkrogen på langsomt hastighed.  Mælk, æg og vanilie piskes sammen i en kande og hæles langsomt i mel blandningen. Røres godt sammen. Det smelte smør hældes i og hastigen sættes op til medium indtil dejen er jævn og glat.
Blåbærene vendes forsigtigt i dejen (lille tip, vend blåbær i lidt mel inden de kommer i dejen - det gjorde jeg ikke og alle min bær faldt til bunden)
Dejen hældes i 12-18 muffin form og bages ca. 20-25 minuter ved 170 grader. Kagerne afkøles lidt i formene inden de vendes ud på en rist.

1 kommentar:

Fabulousia sagde ...

Åhhh... Jeg har også blåbær på lageret - måske disse skulle i ovnen i morgen :)

Vil bare lige takke for grovbirkes opskriften. Det var så sødt af dig!

Kh Laila

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...