søndag den 20. marts 2011

Søndagsbesøg

Vi har haft besøg af min far i dag. Han kom lige til frokosttid, så det startede vi med inden han og min mand gik ud for at tage den gamle flagstang med og sætte den nye op. Nu blaffer vimplen så smukt der ude.
Det blev hurtigt aftalt at min far også skulle spise med til aften. Så imens min mand og min far kørte på genbrugspladsen med den gamle flagstang, fik jeg hurtigt lavet nogle cupcakes til eftermiddagsteen.




Jeg lavede bare en meget simple vanilje cupcake med vanijie butter cream. Jeg nåede ikke at få taget billeder inden vi spiste, så det er kun de sørgelige rester I kan se. Jeg fik dog brugt mine sukkerblomster som jeg lavede i sidste weekend.
Grillen er blevet gjort forårsklar og blev taget i brug her til aften. Så er startsskuddet gået til årets grill sæson.
Inden min far kom var jeg i haven med pigerne. Jeg elsker forårsblomsterne, især vintergækker, men vi har ikke så mange i haven. Så da jeg fandt en stor klynge på bagsiden af huset hvor vi aldrig kommer, fik jeg flyttet dem over i et af bedene, så nu kan jeg se dem fra vinduet. Så håber jeg bare de også kommer næste år.

Opskift på cupcakes:



125 g blødt smør
125 g sukker
125 g mel
2 store æg
1 tsk. vaniljeessen
1,5 tsk. bagepuvler
2-3 spsk mælk

Det hele køres sammen i en foodprocesser. Dejen fordeles i 10-12 forme og bages i 15-20 minuter ved 180 grader.

Vanilje buttercream
250 g blødt smør
300 g flormelis
vaniljeessen
madfarve

Smør og flormelis røres sammen til det er hvidt og luftigt. Farven tilsættes. Det kan enten smøres eller sprøjtes på kagerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...