tirsdag den 22. marts 2011

Carrot cupcakes og mødregruppe



Jeg får besøg af mødregruppen i morgen aften (vi mødes nu uden børn), så i den anledning har jeg lavet gulerods cupcakes efter en Martha Stewart opskrift.  De skulle jo nok have været pyntet med små gulerødder lavet af fondant, men det havde jeg ikke noget af. Jeg brugte i stedet de sukkerblomster jeg lavede i forrige weekend.
Jeg blev selvfølgelig nødt til at prøvesmage for at være sikker på at de er spiselige - og det er de bestemt. Gemalen gav dem 2 tomlefinger op. Så de bliver serveret i morgen sammen med Courgette Briocher, som bliver bagt lige inden de kommer.

Her er opskriften på Carrot Cupcakes : 12 stk.

250 g revet gulerødder
2 små æg
1/2 dl kærnemælk
130 g sukker
175 ml olie (vindrue eller lign.)
1 tsk. vanilje ekstrakt
1/2 dl rosiner (gerne de lyse)
evt. 1 dl hakket valnødder eller pecannødder
220 g mel
1/2 tsk natron
1 tsk. bagepulver
1/2 tsk. salt
1/2 tsk. kanel
1/2 tsk. ingefær
1/8 tsk. stødt nelliker

Ovnen forvarmes til 175 grader
Gulerødder, æg, mælk, sukker, olie, vanilje ekstrakt, rosiner og nødder blandes godt i en skål. I en anden skål blandes mel, natron, bagepulver, salt og krydderierne. Mel blandning hældes over i gulerodsblanding og det hele blandes godt. Dejen fordels i 12 muffinsforme med papir. Bages i ca. 20-25 min.
Kagerne afkøles inden de pyntes med ost/smør cremen.

Oste/smør creme:

125 g smør
200 g flødeost
300 g flormelis.
1/2 tsk. vanilje ekstrakt

Smør og flødeost røres godt samme i men mixer til blandningen er hvid og luftigt. Flormelis tilsættes lidt af gangen sammen med vanilje ekstrakt.

4 kommentarer:

Pernille sagde ...

Der var de jo, hvor ser de lækre ud, må prøve opskriften en dag. Hyggeligt at Mødregruppen mødes uden børn...

Pernille

Vibeke sagde ...

Det bliver et kæmpe hit, de er så fine. Er altså stadig ret imponeret over dine fine blomster.

Unknown sagde ...

Pernille - ja det er rigtig hyggeligt stadigvæk at mødes nu hvor unger er lidt over 2 år. I starten mødtes vi altid på cafe - en chance for at komme lidt hjemmefra, men nu er vi begyndt at mødes privat igen.

Vibeke - jeg har kun brugt de flottes, der er flere der ikke blev helt flotte, der skal stadigvæk mere øvelse til.

kekava sagde ...

Vind et gavekort på 1000 kroner hos BabySam!!!

Undskyld at jeg sådan braser ind i jeres mødregruppe, men jeg vil gerne høre om der er nogle førstegangsmødre, som gerne vil være med i konkurrencen om at vinde et gavekort på 1000 kroner hos BabySam? Jeg forklarer lige...

Jeg er en gravid studerende, som er ved at færdiggøre mit cand.merc studie på Aalborg Universitet. I min afsluttende opgave skriver jeg om beslutningsprocessen for forbrugere som står overfor mange valgmuligheder. Og det er jo en situation vi gravide/nye forældre sagtens kan genkende, fra vores mange køb af baby produkter. ;0)

Hvis man som førstegangsforædre har stået overfor at købe jeres første barnevogn indenfor de seneste 18 måneder, håber jeg på, at I venligst vil afsæt ca. 10 minutter af jeres travle hverdag til at svar på mit on-line spørgeskema. Alle deltager, som efterlader en emailadresse, kan være med i konkurrencen om et gavekort på kr. 1.000,- hos BabySam. (Undersøgelsen har intet med BabySam at gøre. Jeg syntes bare, at evt deltager skulle få mulighed for, at få noget tilbage for deres tid.) Deltagelse skal ske inden den 31 august, og kun én besvarelse per husstand er tilladt. Adgang til spørgeskemaet kan findes ved følgende link:

https://www.surveymonkey.com/s/customer_decision

Hvis I kender andre førstegangsforældre, som har købt en ny barnevogn indenfor de sidste 18 måneder, må I meget gerne sige det videre! ;0) Jeg vil så gerne kunne få besvarelser nok til at kunne få statistisk grundlag for min undersøgelse (og endelig blive færdig med min uddannelse før min lille pige kommer til verden til november.)

Håber I har tid og lyst til at hjælpe!

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen, Kelly

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...