torsdag den 3. marts 2011

Fantastiske fødselsdagsboller

Her er en opskrift på boller som jeg har fået af min svoger, som jeg synes er fantastiske. Man får en rigtig let bolle. De bliver bagt hjemme hos os hver gang der er fødselsdag.

ca. 16 stk.

250 ml vand
50 g gær
50 g sukker
100 g smør/margarine
2,5 g salt
625 g mel - ca

Gæren røres ud i vandet og de øverige ingredienser tilsættes. Dejen røres sammen i røremaskine eller med håndmixer i min. 10 min til dejen er glat. Den må gerne være lidt "våd". Dejen skal hvile i 15 minutter inden de formes til boller.
Bollerne skal hæves ca. 3o min inden de bages ved 225 grader indtil de er færdige, ca. 12-15 min.

Opskriften bruges jeg også til kanelsnegle, kagemand eller fastelavnsboller.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...