torsdag den 10. marts 2011

Giv blod



Jeg vil gerne slå et slag for bloddoner. Jeg var selv forbi blodbanken i går. Jeg fik en sms fra dem om formiddagen, med besked om at de stod akut og manglede min blodtype, og om jeg kunne komme ind samme dag. Det kunne jeg selvfølgelig godt. Blodet skulle bruges i forbindelse med en operation hvor der var stor risiko for at patienten ville miste meget blod. Det er rart at vide at man kan hjælpe.
Jeg har selv kun været doner i ca. 1 år, men havde tænkt på det i længere tid (Skulle lige overstå en graviditet og en amme periode før jeg kunne melde mig)
Jeg fik først meldt mig efter min mors død. Det var det der fik mig til at sige at NU var det på tide at jeg gav noget tilbage. Min mor modtog blod flere gang i hendes sygdomsforløb og min far har også haft behov for en blodtransfusion en enkelt gang. Seneste er det min svigerinde som har haft behov for blodtransfusioner, og det kan kun lade sig gøre fordi der er nogle der har meldt sig som bloddoner.
Så hvis det er noget man har gået og tænkt over - så er der bare at sige Tilmeld dig!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...