søndag den 28. august 2011

Sunday Brunch

Vi har haft et hold venner til "Sunday Brunch" her til formiddag. Så bordet var dækket med en masse lækkerier. Der var græsk yoghurt med honning og hjemmelavet mysli (se opskriften her). Jeg havde bagt både brusebadboller (havde erstattet noget af hvedemelet med hvid hvedemel fuldkorn) fra Sif's Krudtugler og grov birkes fra Sif's Greven. Som tilbehør til bordet var der lækker oste som Thomas havde købt i Salling og hjemmelavet "nutella" og brombær og blåbær syltetøj. (se opskrifterne her)
Jeg havde også lavet smoothies, en med mango og ananas og en med blandet frugt - det var dagens sunde indslag :-). (se opskrifterne her)
Til børnene var den et fad med små pandekager - de fik virkelig hurtig ben at gå på, tror Josefine fik 14, hvis ikke mere.
Til sidst var der hjemmelavet pain au chocolate efter en opskrift fra Claus Meyer - oh my god - hvor var de bare gode. De er lidt tidskrævende at lave - men er bestemt det værd. Jeg lavede dem om lørdag og kom dem rå i fryserne. Lod dem optø i køleskabet natten over, og så var de klar til blive bagt næste morgen.

6 kommentarer:

Home by Bianca sagde ...

Hvor ser det bare lækkert ud!

Frk. Struds sagde ...

Det ser rigtig lækkert ud.

Hvad er det på det store nederste billede (med signatur)? Er det brusebadsbollerne eller Meyers pain au chocolate?

Unknown sagde ...

@Frk. Struds - det på nedereste billeder er Meyers Pain au Chocolat. Brusebadsbollerne gemmer sig bag grov birkes på øverest billede.
Det anbefales dog at man spiser Pain au Chocolat nybagte, da de bliver lidt kedelige dagen efter.

Frk. Struds sagde ...

De ser godt nok lækre ud!

De må afprøves.

-Og tak for fiffet om, at de er bedst som nybagte.

by.bak - interior & lifestyle blog sagde ...

Åh gid jeg dog snart kunne finde tiden til at stable sådan en gang brunch på bordet - det er desværre en af de ting, der ryger i glemmebogen, når man har helt små børn... det må tavlen igen! Tak for reminderen

Martina/fiflerierpaafjerde.blogspot.com sagde ...

Hvor ser det bare lækkert ud! Og kan se vi har samme smag i bøger, så jeg har alle opskrifterne liggende, så er det jo bare at komme igang!

Herhjemme ELSKER vi også at lave brunch for familie og venner, det er bare så hyggeligt!

Smart idé med pain au chocolate'rne, det må jeg skrive mig bag øret til næste brunch :-)

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...