fredag den 16. december 2011

Luciaboller - lidt forsinket og Juleblogchallenge #16

Onsdag fik jeg bagt Luciaboller, godt nok en dag for sent, men hvad det ved pigerne jo ikke. Og Karoline har været helt vilde med dem, hun skulle både havde en med i børnehave i går og i dag.
Jeg havde fundet flere opskrifter på nettet, bla. her og her. Men de skulle begge bruge kvark, og det var ikke lige noget jeg havde ved hånden. Læste så her, at der var en opskrift i Claus Meyers bagebog, og den har jeg jo til at stå på hylde. Så det var den opskrift der blev brugt.
Jeg havde dog ikke noget Safran, det kan man altså ikke købe i min lokale Føtex Food. Så jeg brugte gurkemeje i stedet for. Nu ved jeg jo ikke hvordan de ville smage med Safran, men de smagte udemærket med gurkemeje, så er det jo også en noget billigere løsning. Fandt safran flere steder på nettet til 39 kr. for 0.5 gram og i den ene opskrifte skulle der bruges et helt gram.

Og så til dagen juleblogchallenge: "Dit største ønske"

At min børn får et langt og lykkeligt liv uden alt for meget sorg og modgang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...