tirsdag den 6. december 2011

Julekarameller



Jeg har en lang liste af ting der skal laves inden vores julehygge for familien på søndag. Et af punkterne på listen karameller. Jeg havde planer om at lave karameller sidste jul, men mistede modet til at prøve. Så her i år skulle det være. Opskriften er fra Mette Blomsterberg som jeg havde i et lille tillæg fra et Alt for damerne blad fra 2009.
Hvor tager det dog lang tid at koge massen, var ved at være bange for at massen aldrig ville blive tyk som den skulle, men efter en 40-50 minutter var den der heldigvis. (Julekarameller kun godt have kogt lidt mere, de er lidt bløde i det, men kakaokaramellerne er helt perfekte) Efter ide fra hende her, valgte jeg at pakke karamellerne ind i bagepapir, da jeg ikke havde noget cellofan.

Opskriften kan man også finde her. Bare tilsæt 1/2 tsk kanel til julekaramellerne (men først når det er færdigt kogt) og 1/2 dl kakaopulver til kakaokaramellerne. Her tilsatte jeg det sammen med de andre ingredienser.

Nu vil jeg i køknet og lave noget konfekt.

3 kommentarer:

Home by Bianca sagde ...

Lækkert! Har godt hørt det er noget man skal sætte lidt ekstra tid af til. (min tålmodighed er ikke altid den bedste)

Martina/fiflerierpaafjerde.blogspot.com sagde ...

De ser super lækre ud! Har også set et andet indlæg om karameller i dag, og nu kan man da ikke andet end give sig i kast med det! :-)

BeaSilkeDesign sagde ...

Ummm De ser lækre ud... Den opskrift må jeg helt klart prøve...

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...