tirsdag den 8. oktober 2013

God gammeldags post



Man kan ikke komme udenom at e-mail, sms, facebook er utrolige opfindelse der har gjordt det nemt og hurtigt at kommunikere med andre mennesker. Men jeg synes nu også det er sket på bekostning af bl.a. noget så gammeldags som et håndskrevet brev.
Jeg har skrevet rigtig mange breve i gennem tiden, men det er godt nok blevet småt med breve de sidste 8-10 år.

Da jeg som 19 årige var i USA et år som Au pair blev der skrevet rigtig mange brev, på det tidspunkt var der kun meget få af mine venner der havde e-mail, faktisk tror jeg kun det var en 2 stykker og så mine forældre. Jeg fik mig en dansk veninde som også var i USA, og jeg tror vi skrev 2-3 breve til hinanden om ugen, så tror mig det blev til rigtig mange i løbet af det år.

I starten da vi boede i England, blev der også skrevet lidt breve, især skrev Thomas og jeg ofte til hinanden det år hvor jeg var tilbage i DK for at læse færdig. Men siden da, er det kun blevet til et fødselsdagskort i ny og næ.

Så da jeg så at Mille1000fryd søgte personer der ville være med i et pennevenarrangement, så sprang jeg til med det samme. I løbet af de næste 4 måneder skal jeg skrive brev til 8 personer, og vil modtage brev fra de samme 8 mennesker.

Så nu er de 2 første breve på vej til deres modtager, og jeg har allerede modtaget mit første brev fra søde Simone.

_______________________

I sign up for a penpal scheme on IG. The first 2 letters are on the way and I have received my first letter from Simone.

4 kommentarer:

Mille sagde ...

Hvor er det skønt at se pennevenneposten allerede er så fint i gang og det var dejligt, at der var så mange der gerne ville være med :)

Simone sagde ...

Jeg er glad for at se du har modtaget det, og er glad for det.

Unknown sagde ...

Ja, det er et rigtig godt initiativ du har sat i gang - det er virkelig hyggeligt

Unknown sagde ...

:-)

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...