onsdag den 17. oktober 2012

Varm kakao




I disse dage hvor efteråret banker på, vinden rusker i træerne og regnen trommer mod ruden er der ikke noget bedre end at krybe sammen i sofaen med en god kop varm kakao.

2 kopper

5 dl mælk
2 spsk kakaopulver uden sukker
2 tsk vaniliesukker
2 tsk sukker
1 knivspids salt
1 knivspids chilipulver
50 g mørk chokolade hakket

De tørre ingredienser piskes sammen med lidt af mælken. Blandes med resten af mælksen som varmes op i en gryde. Den hakkede chokolade røres ud i den varme mælk. Mælken skal varmes op til lige uden kogepunktet, pas på at det ikke koger.
Hældes i 2 kopper og glas og serveres enten med marchmellows eller flødeskum eller mælkskum, hvis man har sådan en.

Chilipulveret giver en ekstra varm til kakao'en uden den bliver for stærk.

Husk min Give Away - deltag lige her - jeg trækker en vinder mandag den 22. oktober

9 kommentarer:

Gitte K sagde ...

Hmmm. Chili i cacaoen, det har jeg aldrig prøvet, men selvfølgelig når chili chokolade smager godt så giver det god mening.

A + K = ♥ sagde ...

Jeg elsker varm kakao - og den skál være hjemmelavet. Dog har jeg endnu ikke forsøgt mig med chili, men kan fornemme det er populært, så det må altså prøves snart.

- Anne

Anna sagde ...

Thank you for this recipe! My daughters like kakao very much and it would be great to try sometning new and tasty:)

Unknown sagde ...

Det giver ekstra varme, uden at være alt for stærkt

Unknown sagde ...

Det er værd at prøve - og ja hjemmelavet kakao er det bedste

Unknown sagde ...

You are welcome - hope you will enjoy the recipe

Anonym sagde ...

Tak for opskriften.. skal have afprøvet det snart.. måske imorgen:-)

Unknown sagde ...

Det var så lidt - håber det er noget for dig :-)

Anonym sagde ...

Så havde jeg afprøvet opskriften. Super lækkert.. Har lagt et billede med en link til din side med opskriften på min blog http://kagefruen.blogspot.com :-)

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...