tirsdag den 16. oktober 2012

Cupcake Tuesday - Den store bagedag



På torsdag er det Den Store Bagedag - hvad skal I bage?

Jeg har endnu ikke besluttede hvad vi skal lave - men ved at der kommer rigtig gang i ovenen.

Mangler ide'er? Hvad med en omgang banancupcakes? Oventående bagte jeg i lørdags sammen med Josefine og hendes veninde Ingrid fra børnehaven. De hjælp både med at lave dejen, og som I kan se, fik de også lov til at pynte kagerne. 

Opskriften giver en rigtig lækkert svampet cupcake - god til en efterårsdag som i dag.

12 stk

120 g hvedemel
140 g sukker
1 spsk bagepulver
1 tsk kanel
1 tsk ingefær
knivspids salt
80 g blødt smør
120 ml mælk
2 æg
2 meget modende bananer - most
85 g hakket chokolade

Mel, sukker, bagepulver, kanel, ingefær, salt og smør røres samme med en håndmixer eller røremaskine indtil det hele er blandet og har en sandet teksture. 
Mælken hældes langsomt i og det hele blandes godt. Tilsæt æggene et af gangen, husk at skrabe siderne på skålen, så det hele bliver blandet godt.
Banan jog chokolade røres i dejen i hånden. Dejen hældes i muffinsforme og bages i ca. 20 minutter ved 170 grader.

Husk min Give Away - deltag lige her.

2 kommentarer:

Teresa sagde ...

På torsdag...? Altså torsdag i denne her uge?
Det bringer helt nye vinkler på hvad torsdag skal bruges til og kan da kun glæde mig over, at jeg har fri på torsdag.

Unknown sagde ...

Jep - det er i morgen - og så er der en rigtig god undskyldning til at gå i køknet.

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...