onsdag den 13. februar 2013

status på sukkerdetox

Her efter 2 dage synes jeg faktisk det går meget godt. Lysten til sukker og søde sager er der stadigvæk - det gøre det jo ikke nemmer at man følger en masse bageblogs - men fordi jeg ikke er sulten, kan jeg godt holde mig i skinet. Tror slet ikke jeg har været rigtig sulten de sidste 2 dage, og føler mig rigtig mæt i længere tid.  Men jeg får jo også nok at spise.
Min madplan de sidste 2 dage har set sådan her ud:

Mandag
Morgenmad:
Omlet til 2 personer (jeg spise selvfølgelig kun det halve) lavet af 5 æg, 1 grøn peberfrugt og et forårsløg.
Formiddag snack:
En håndfuld gulerødder og en lille håndfuld blandet nødder
Frokost:
Ovenstegt laksefilet med salat, gulerod stænger og avokado creme
Eftermiddagssnack:
En håndfuld gulerødder og en lille håndfuld blandet nødder
Aftensmad:
Ovnstegt kyllingbryst med en krydderiblanding jeg har lavet på et tidspunkt, bagte rodfrugter og hjemmelavet hummus.
Aftenssnack:
Få mandler, men var slet ikke sulten. Det var mere prøvesmagning af de kakomandler og soya mandler jeg var i gang med at lave. Gik faktisk mæt i seng efter mit aftensmåltid.

Tirsdag
Morgenmad:
Græsk yougurt med hakket mangler vendt i en blandning af 100 % ren kakao, kanel og lakridspulver.
Formiddagssnak
Lidt gulerødder og en lille håndfuld soya mandler
Frokost:
Ovnstegt kyllingbryst med salat med soyabønner og hjemmelavet humus.
Eftermiddagssnack:
Resten af humusen fra frokost med gulerødder.
Aftensmad:
Rester fra mandagen mens pigerne spiste risengrød som Thomas havde lavet til dem mens vi var til gymnastik. 
Aftenssnack:
Kakaomandler

Så sulte, det gøre jeg ikke. Men det kræver noget mere arbejde, især med madpakkerne.

Jeg savner nu mit frugt - og det er svært at have skrivebord på arbejde lige ved siden af frugtkurven hvor der ligger de dejligste pærer og bananer.



2 kommentarer:

Frøken Kristine sagde ...

Hvor lyder det bare godt.!

Det var super med et par lækre ideer, især til morgenmad og middagsmad!

Keep up the good work. :)

Klem Kristine

Unknown sagde ...

Glad for at det kan inspirere dig

Og tak for støtten :-)

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...