mandag den 18. februar 2013

ABC Leg - lidt A B C leg

Jeg har været så heldig at få lov til at afprøve et produkt fra ABC Leg - en webshop med motto'et Styrk udviklingen med et strejf af sjov læring. Her sælges produkter der skal være med til at udvikle børn, men på en sjov måde, her er målet at leg og læring skal gå op i et.


 Jeg valgte deres ABC kort til ophæng, da det er et produkt jeg kan bruge til begge piger. De er perfekt til Karoline som lige er startede skolen og godt i gang med at lære at skrive og genkendelse af bogstaverne. Jeg håber at kortene bl.a. kan hjælpe hende til at kende forskel på b, d og p som volder hende problemmer.
Og for Josefine er de perfekte, da de er rigtig gode til at hjælpe hende med at lære bogstaverne at kende - hun kan alfabetet (dvs hun kan synge alfabetsangen), men nogle andet er at vide hvordan bogstaver ser ud.
Så vi leger bogstave leg. Jeg viser det er kort på skift, og så skal de sige hvilken bogstave det er og hvilken ting der er afbilledet på kortet. Karoline beder jeg også om at stave tingene, så vi også får øvet de andre bogstaver i ordet. Kortene er virkelig gennemført med både store og små bogstaver. Vokalerne er røde, de andre blå, så børnene lære at kende forskel. Og så synes jeg det er en rigtig fin detalje at tingen på kortet er formet som bogstavet.

Billede lånt hos ABC Leg

Et andet rigtig godt produkt man kan købe hos ABC Leg, er Pixi alfabetet som vi allerede har. Det er nogle geniale bøger. 28 bøger med hver deres bogstave med historier om Birger Brandmand og Flodhesten Frederikke mm, hvor det pågældende bogstave bliver gentaget meget i historien. Formålet med bøgerne er at lære børn alfabetet, og er eget både til de små børn og de større.  For de større børn, er hensigten at de skal følge med i teksten, da alle B'erne i de ord der starter med B er røde i bogen med b.

Billede lånt hos ABC Leg

Og noget der ville være så sejt på pigernes værelser, er dette legetæppe, afmærket som et dukkehus - hvor genialt er det ikke. Så er det bare frem med dukker og møbler.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

hvor er det fint at der er et billede af et ord som starter med bogstavet :)

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...