tirsdag den 19. februar 2013

Ingen Cupcakes - stadigvæk på sukkerdetox

Det passer dog ikke helt. Fredag bagte jeg cupcakes sammen med pigerne da Josefine havde en veninden med hjem - men jeg spiste ikke nogle af dem. De blev ellers rigtig fine, da pigerne selv fik lov til at pynte dem med glasur og krymmel.



Ellers går det rigtig fint med min sukkerdetox som har stået på i 8 dage nu. Dog var det lidt svært fredagaften da jeg var i gang med at lave pigernes slikskåle - det tog rigtig meget viljestyrke ikke at smage et stykke - men jeg holdte mig i skinnet. Jeg er dog lidt ved at være træt at laks og kylling, så skal have fundet mig nogle alternativer.

Onsdag:
Morgen: Røræg med laks
Snack: en lillehånd fuld mandler og gulerødder
Frokost: Ovenbagt laks med salat og humus - måtte lave det om morgen, da det jeg lavede om aften fik for lang tid i ovnen, glemte alt om det, så det stykke laks fik godt 40 minutter. 
Snack: en lillehånd fuld mandler og gulerødder
Aften: Fiskefrikadeller og ærter, gulerødder og edamame bønner - ikke særlig inpirende på grøntsage fronten, men ok

Torsdag:
Morgen: Yoghurt med hakket kakaomandler
Snack: en lillehånd fuld mandler og gulerødder
Frokost: I kantien da jeg ikke havde rester fra aftensmaden. Prøvede at holde mig til kød og grøntsager, men der kom lidt kulhydrater ned - men det må jeg også gerne få lidt af.
Snack: en lillehånd fuld mandler og gulerødder
Aften: Kylling med grøntsage "spaghetti" og en avokado.


Fredag:
Morgen:  Røræg med spinat og så fik jeg en kop the og et glas vand da alle mine kollegaer spiste de lækkereste boller til morgenmad.
Snack: en lillehånd fuld mandler og gulerødder
Frokost: Kylling med grøntsage "spaghetti" og en avokado - rester fra torsdag aften.
Snack: en lillehånd fuld mandler og gulerødder
Aften: Et lille styk pizza (det er jo fredag) og en salat lavet af edamame bønner, avokado og tomater. Den mættede rigtig meget.
Snack: Ingenting mens resten af familien guffede slik og chips


Lørdag:
Morgen: Græsk yoghurt med et halvt æble og hakket kakao mandler
Snack: gulerødder
Frokost: Røræg med resten af salaten fra fredag aften
Snack: Mandler
Aften: Tournedo med lidt katofelkroketter og salat af edamame bønner, forårsløg, avokado og tomater.

Søndag:
Brunch: Røræg med laks og knækbrød med spegepølse og ost. Jeg undlod at spise de små buttede amerikanske pandekager, kanelsneglene efter Blomsterbergs opskrift og det utrolig dejlig duftende grydebrød.
Snack: 3 gulerødder - men de andre spise resterne af grydebrødet og kanelsneglene.
Aften: Hjemmelavet burger - jeg brugte kun en halv bolle pr burger.
Snack: 3 gulerødder

Mandag:
Morgenmad: Græsk yoghurt med en halv banan og hakket kakaomandler
Snack: 3 små stykker hjemmelavet knækbrød (Hvor hvedemel er erstattet af fint hakket mandler og rugmel), en halv banan og lidt gulerødder.
Frokost: Ovenstegt laks og salat med avokado og gulerod stænger
Snack: En lille håndfuld mandler, resten af bananen og lidt gulerødder.
Aften:
Snack: Popcorn - man kan ikke være i biografen uden popcorn - der er jo ingen sukker i, så det må man godt, ikk'?

Ud over at jeg kan mærke at mit blodsukker er blevet meget mere stabilt, så kan det også ses på vægten. Der er på de 8 dage røget ca. 2.5 kg, så det klager jeg bestemt ikke over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...