tirsdag den 5. februar 2013

Cupcakes Tuesday - flere fastelavnsboller


Vi fortsætter lidt endnu med fastelavnsboller - bagte endnu en omgang i weekend.

Jeg har taget udgangspunkt i opskriften fra sidste weekend lige her. Denne her gang ville jeg dog prøve at gøre boller lidt mere sprøde, så jeg brugt "lidt" mere smør.

Efter jeg havde lavet dej, som her,  delte jeg dejen i 2 og  rullede dejen ud og lagde 100 g smør i tynde skiver ud på den midterste 3 del af dejen, fold derefter de 2 ydereste del hen over smørret. Rulles ud igen, foldes i 3 gentage 2 gange. Rulles ud i en stor firkant.  Del i 9, og læg fyld på hver del og formes til boller.
Jeg brugte både creme fra forrige opskrift, bare med hasselnødder i stedet for mandler. Derudover lavede jeg også en remonce af 100 g smør, 100 g sukker og 100 g marcipan.

De blev ikke helt så sprøde som jeg havde håbet, men smørret var med til at gøre at bollerne også gode dage efter og ikke spor tørre.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...