onsdag den 11. april 2012

Påskekage anno 2012


Påskekagen i år indeholdte citronkage med hvidchokolade creme. Jeg havde valgt citronkage fordi vi skulle have den efter Påskefrokosten, så det skulle være noget der ikke var for sød eller tung.

Jeg bagte 2 citronkager som jeg skær igennem, så jeg havde 4 bunde.

Opskriften til 2 kager kommer her.

500 g smør
700 g sukker
8 æg
skal fra 4 citroner (Husk de skal ikke være overfladebehandlet)
650 g mel
3 tsk bagepulver
2.2 dl mælk

Glasur
saft af 2 citroner
200 g flormelis

Rør sukker og smør til en luftig masse. Tilsæt æggene i et af gangen og tilsæt derefter den reven citronskal.  Vend siget mel og bagepulver i dejen og tilsæt til sidst mælken. Hæld dejen i en smurt springform og bag kagen i ca. 35-40 minutter ved 200 grader.

Rør glasuren sammen og hæld det over kagen mens den stadigvæk er varm. Prik evt. nogle huller i kagen inden der hældes.

Lad kagen afkøle inden den lægges sammen med chokoladecremen.

Hvidchokolade creme

250 g hvidchokolade
1.2 dl fløde

Fløde og hvidchokolade smeltes over vandbad. Sættes i køleskabet og afkøles helt. Inden brug piskes creme igennem.

Kagen er smurt op med smørcreme med hvidchokolade inden den er pyntet med fondant.

2 kommentarer:

Camillaeli sagde ...

Hold da op hvor er den flot!!

Unknown sagde ...

Takker :-)

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...