onsdag den 9. april 2014

Godnat læsning

Læser I mindst 15 minutter hver dag for jeres børn???


Det er så hyggeligt med godnat læsning for pigerne - men må også indrømme, at når overskuddet er mindst, er det en af de ting der blev prioteret fra. 

Så nu har vi indført det som en rutine, vi skiftes simplehen til at have tjanse, så ved vi altid hvornår det er vores tur, og kan indrette os efter det.
 
Vi er også begyndt at læse for dem hver for sige - der er jo 2,5 år i mellem dem, så det er ikke de samme bøger der fanger dem.
 
Når det er min uge, så læser jeg Heltemod og Kragelort af Josefine Ottesen, det er 1. bind af en serie bøger om de små Hullerikker. Karoline havde lånt den på skolebiblioteket, og jeg synes den så meget spændende ud, så besluttede at det skulle være højtlæsningsbogen. Jeg har også tidligere købt flere af bindene til min nevø i gave.
Det passer med at vi tager et kapital af gangen (nogle gange 2, da nogle af dem er små)
Faren har fået forbud mod at læse i den, da jeg ikke vil gå glip af handlingen.
 
Josefine Ottesen er en af de forfatter jeg tydeligt kan huske fra min egen barndom - især bogen "Eventyret om Fjeren og Rosen" som min søster læste højt for mig.
 
Lige for tiden er det historierne om Peter Pedal Josefine gerne vil høre eller historierne om Lise Lommeløs eller Kringle, også skrevet af H.A. Rey og Margaret Rey. Historien om Kringel kan jeg også tydelig huske fra min barndom, tror det var min søster der havde bogen.
Vi er dog ved at løbe tør for historier, så have fundet på noget andet til Josefine.
 
Har I nogle gode forslag til en pige på 5 år? 



2 kommentarer:

Tina Liel sagde ...

SIkke en god ordning Camilla! Får helt lyst til højtlæsning. Knus

Unknown sagde ...

Det synes vi også. Vi har en uge hver, og så er det den anden der står for at rydde op i køkkenet mm efter aftensmad. Så der er tid og ro til at læse, og det betyder rigtig meget for oplevelsen.

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...