torsdag den 27. oktober 2011

Ummm - græskar





Da jeg sad og lave madplan i søndags, besluttede jeg mig for at der skulle være suppe på menuen en af dagene. Så mig igang med mine mange kogebøger, men jeg synes ikke lige jeg kunne finde en opskrift der lige passede på det jeg havde i tanker. Så i går lavede jeg græskar og søde kartofler suppe efter en opskrift som er lidt en blanding af flere opskrifter. Det blev rigtig vellykket og smagt rigtig godt, hvis jeg selv skal sige det. Og så mætter det godt.

Opskriften får I her:

4 pers.

25 g smør
1 spsk oliven olie
1 stort løg - hakket groft
3 gulerødder - i store tern
1 lille hokai græskar
3-4 søde kartofler
1 l grøntsage boullion
salt
peber
chilli flakes.
evt. ½-1 dl fløde

Drys:
200 g parma skinke ristede i ovnen og hakket groft
1 håndfuld græskar kerne ristede på en pande i lidt olie og salt og chili flakes

Løg og gulerødder svites i smør og olie i små 10 minutter. Det skal ikke tage farve, men blive blødt. Græskar og kartofler tilsættes sammen med salt, peber og chiliflakes. Læg et stykke bagepapir over grøntsagerne og derefter låg på. Lad det hele små smire i 10 minuter. Grøntsage boullionen tilsætte og det hele koges op indtil græskar og kartoflerne er møre. Det hele blendes og derefter kan der evt. tilsættes fløde.
Serveres med det ristede parmaskinke og græskar kerne drysset over.

Velbekomme :-)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...