fredag den 28. marts 2014

Kasser til mad


Vi har været igennem flere madkasser i årens løb - madkasser med alt fra Peter Plys til Smølferne. 

Dem vi bruger lige for tiden, er fra det New Zealandske firma Sistema, som laver plastik beholder i alle former og farver og som ike indeholder BPA. 

Vi har flere forskellige af deres modeller som bruges dagligt. 

Vi har den helt store, som er rigtig fin til Josefines madpakke, da hun skal have mad med til hele dagen. Den er dog alt for stor til Karoline, da den kun indeholder hendes frokost. Hendes formiddagsmad er i en seperat beholder. 



Den til salat bruger Thomas og jeg. Jeg synes det er rart at man kan vente med at putte dressingen på lige ingen jeg skal spise, og hvis vi har nødder eller andet drys med til salat, så kan det ligger for sig selv, og ikke blive blødt og træls. Jeg bruger dog ikke det medhørende bestik, da jeg synes det er for småt. 
De små bøtter til dressing kan også købes seperat - de er perfekt til lidt nødder mm til pigernes madpakker. 



De firkante madkasser, er dem vi bruger oftes til pigernes madpakker. Størrelsen passer fint.  Der er plads både til rugbrødsmadder, lidt grønt og en lille snack. 



De små to delte bøtter, passer perfekt til f.eks. humus og gulerødder. Den er også den vi bruger om fredagen til Karoline. Der kan de købe pizza på skolen, så hun får bare nogle grøntsager med til at spise sammen med pizzaen.  


Ud fra kommentaren fra mit forrige indlæg, kan jeg se at vi ikke er de eneste der bruger produkterne fra Sistema. Men hvad med dig? Hvad pakker du maden ind i?

Alle billeder er lånt fra Sistema's hjemmeside. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...