tirsdag den 25. februar 2014

Fastelavnsris



Så er pigernes fastelavnsris kommer hjem og stå i stuen. Lørdag aften pynter jeg dem med lidt slik, så de er klar til søndag morgen hvor de skal rise os ud af sengen.

Til inspiration for jer andre, gennemgår jeg nedenfor de forskellige former for pynt vi har lavet.


Masker skal der jo til. De sorte masker er fra et ark jeg har købt i panduro hobby, og som pigerne selv har klippet ud (jeg hjalp med øjnene) Så har de bare ellers pyntet dem som de havde lyst til - i år er der blevet brugt piberenser, skum klistermærker og pom pom'er.  Har man ikke lige et ark med masker - som er det bestemt ikke svært at lave dem selv. Den hvid kattemaske har Karoline selv tegnet, og jeg synes faktisk den er blevet rigtig fint.  Har I brug for mere inspiration til masker, så kig her eller her hos Badut.


Disse fine fastelavnshatte er også super nemmer at lave - og kræver ikke mange materialer.
Pigerne har tegnet en cirkel på et stykke pap - vi brugte en frokost tallerken som skabalon, og derefter klippet den ud. Jeg klippede derefter en hak i cirkel (klippende en trekant af) Inden den blev samlet med tape, pyntede pigerne dem med tusser - men her kan man også have brugt perler, palietter, piberenser mm.
Kvasten i toppen er lavet af tynde strimler af creppapir, som er sat fast på indensiden inden jeg samlede hatten.


Disse små kroner er klippet ud af eb toilet rulle - igen valgte pigerne at pynte dem med tusser - man kan også bruge perler og piberenser som her.

Kvasterne i silkepapir er super nemmer at lave - men de mindre børn skal nok have lidt hjælp, især til at klippe.  Se hvordan lige her.

Her kan I se vores fastelavnsris fra forrige år.

Hvad med jer - laver I fastelavnsris? Og bliver I riset op søndag morgen?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...