lørdag den 9. november 2013

Fotokursus

En stor del af min blog er billeder, og jeg prøver så vidt muligt altid at have billeder med i mine indlæg, da jeg synes det giver en bedre visuel oplevelse.

Men det er jo ikke nok kun at have billeder med, det skal også være gode billeder. Jeg besluttede derfor i sommers at jeg ville blive bedre til at tage billeder og bruge vores kamera.

Vi har haft vores spejlreflekskamera i godt 8 år nu, og jeg har altid indstillingen på auto - og det får min altså ikke altid de mest optimale billeder af. Så jeg meldte mig til et weekends fotokursus hos AOF, så jeg kunne lære de manuelle indstillinger at kende.

Og det har jeg så nu - så den næste stykke tid skal der leges med ISO indstilling, blændevidde og lukketid mm.

Det er dog også lidt farligt at tage på sådan et kursus - så bliver man jo klar over alt det udstyr man mangler - der er flere forskellige objektiver jeg gerne vil have, og så er der den eksterne blitz, sådan kan man jo altid bruge. Jaaa, måske også et nyt kamera - som sagt har vores 8 år på bagen, og der er sket meget med spejlreflekskamera siden da.  Det her kan gå hen og blive en dyr hobby.

Jeg fik taget mange billeder på kursuset, man da de fleste er af de andre deltager, vil jeg ikke vise dem her på bloggen. I stedet får I nogle af de billeder jeg har taget af pigerne og Thomas efterfølgende.

 ISO400 55 mm f4,5 1/4

 ISO400 46 mm f4,5 1/250

 ISO640 56 mm f4,5 1/10

 ISO1600 70 mm f5,6 1/20

 ISO400 18 mm f7,1 1/2 overeksponeret blitz

Autoindstilling ISO400 18 mm f3,5  1/60 blitz

 ISO200  48 mm f4,5 1/6

 ISO400 70 mm f4,5 1/10

ISO400 18 mm f3,5 1/25


Mine billeder på bloggen er taget med følgende kameraer.

Iphone 4 i hverdagen, når det skal gå hurtigt eller vi er ude.

Lumix Panasonic DMC TZ7 bruges når vi er på ferie bl.a. storbyferier, da det er til at have i tasken. Nogle gange bruger vi også det til fødselsdage og lign.

Nikon D70 med et 18-70mm 1:3.5-4.5 objektiv bruger jeg til mine blog billeder og så bruger vi det til billeder vi tager her hjemme til fødselsdage mm eller f.eks. i sommerhuset. Og engang i mellem husker jeg at tage det med på ture.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...