torsdag den 9. februar 2012

Valentines cupcakes




På tirsdag er det Valentines dag - ikke en dag vi gøre så meget ud af længere. Tror ikke vi har markeret dagen siden vi boede i England, men det var jo også tiden før børn, og derover er det jo noget større end her i DK. Selvom man ikke fejre Valentines dag, så er det jo altid en god anledning til at bage :-)


Så dette her er mit bud på en Valentines Cupcakes. Red velvet cupcakes med creme cheese frosting og små hjerter i fondant. Opskriften på kagerne kan I finde lige her.



60g blødt smør
150g sukker
1 æg
1 spsk usødet kakao
20 ml rød frugtfarve- helst fra Dr. Oketer
½ tsk vanillie ekstrakt 
120 ml kærnemælk
150g mel
½ tsk natron
1 tsk hvidvin eddike 

Smør og sukker piskes godt. Tilsæt æg og pisk igen. Kakao, frugtfarve og vanillie blandes til en tyk pasta og blandes i massen. Tilsæt kærnemælk og mel skiftevis af et par gange og tilsidst røres natron og eddike i.

Formen fyldes 2/3 dl op og bager 20-25 min ved 170 grader.

Frostingen er en flødeost frosting 
60 g smør
300 g flormelis
125 g flødeost (koldt).

Smør og flormelis røres sammen først indtil det er blandet godt. Derefter tilsættes flødeosten og det røres sammen i ca. 5 min, pas på ikke at røre det for meget. Så er det ikke andet end at sige velbekomme.


8 kommentarer:

Inainaa sagde ...

hvor ser de bare lækre ud!!!!!

Linda sagde ...

Hvor er de fine :-)
Spændende blog - jeg melder mig som fast læser.

Sidsel sagde ...

Sikke en god idé... Lidt sødt til en man holder af, går man vist aldrig galt i byen med. Jeg tror jeg vil overveje at gøre dig kunsten efter på tirsdag :)

Unknown sagde ...

Takker, og velkommen til.

Unknown sagde ...

Lavede dem faktisk så Thomas kunne få de resterende med til sine kollegaer, det blev de rigtig glade for. Overvejer lidt at bage nogle nye på tirsdag.

Marie sagde ...

Ja Thomas' kollegaer blev rigtig glade for de super lækre kager (der i blandt mig). Virkelig de bedste cup cakes jeg nogensinde har smagt. Hvis du får brug for at lave test på andre kager, så er vi altid klar til at prøvesmage :-) Rigtig god weekend.

Anne Sofie sagde ...

Hej :)
SÅ flotte :) Stikker du selv hjerterne ud i fondant eller køber du dem færdige?

Unknown sagde ...

Hjerterne har jeg selv lavet i fondant med en lille hjerte udstikker.

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...