mandag den 6. februar 2012

En hjælp til de små fugle

Pigerne og jeg har lavet mejsekugler til de små fugle her i den kolde vinter.

Jeg har blandet smeltet palmin med solsikkefrø, havregryn og andre frø. Bundet en perle fast til noget ståltråd som lægges i bunden af kruset og derved bruges til ophæng. Hældt blanding over, men hjælp fra pigerne og derefter stillet dem koldt.
Jeg har dyppet dem i lidt varmt vand for at få dem ud af plastikkrussene, og så bare ud i haven med dem til de sultne fugle.






Nu er det bare at holde øje med træerne og se om vi får besøg af en masse fugle. Kan heldigvis se flere af den fra spisebordet.

1 kommentar:

Sidsel sagde ...

Det var da en god idé. Får helt ondt i maven over at tænke på at de små fugle fryser ihjel. Og endnu mere ondt over at tænke på at jeg ikke har lagt mad til fuglene. Av.. det er vist bare at komme igang.
:) Sidsel

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...