fredag den 6. januar 2012

Zpaghetti kurv

Jeg hat hæklet en brødkurv i det zpaghetti Hooked garn jeg købte på Kreative Dage i Fredericia.  Jeg er  ikke tilfreds med afslutningen og så synes jeg hullet i bunden er lidt for stort. Jeg startede cirklen med 12 fastmasker, jeg skulle nok have startet med 6 i stedet for - det må jeg huske til næste gang. Jeg synes det var lidt hårdt at hækle med, fik lidt ondt i armen.

Som sagt startede jeg med en ring med 12 fastmasker og tog så ud med 6 masker i hver omgang, dvs. hækle 2 masker i hver anden maske, derefter 2 masker i hver 3. maske også indtil bunden havde den ønsket størrelse. Derefter hæklede jeg en omgang hvor jeg kun gik igennem den bagereste løkke og hvor jeg ikke tog ud. Så forsatte jeg bare med at hækle rundt indtil den havde den ønskede højde. Det kan man vidst ikke kalde en DIY, men håber det sådan er noglelunde til at forstår, eller er i meget velkommen til at spørge.

Jeg har stadigvæk noget garn igen, tror måske det skal blive til en bordskåne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...