fredag den 20. januar 2012

Strikkeprojekt

Jeg er gået i gang med mit første strikke projekt i nyere tid.

Og ja, jeg skriver nyrer tid fordi jeg har faktisk strikkede før, men efter mit mislykkede forsøg på en bluse til Karoline gav jeg op. Men inden da strikkede jeg et halstørklæde til gemalen, som han faktsik gik med i stykke tid. 

Nå, men tilbage til mit nye projekt. Jeg er gået gang med et Halsrør fra bogen Home Made. Jeg har dog ændret lidt i mønsteret, og det er ikke fordi jeg skal gøre mig klog på hvordan det er bedste at strikke, men simpelthen fordi jeg ikke havde kigget godt nok på diagrammet. 

Så er der nok nogle der tænker, hun er ikke kommet så langt, hvorfor trævler hun ikke bare op og starter forfra. Det skal jeg siger jer, det har taget mig en evighed at strikke det jeg har nået endnu til nu, så hvis jeg skal til at trævle op, så kommer jeg aldrig i gang igen. 

Man må da sige at det er et projekt hvor jeg får øvet mig på mine vrang masker, dem er jeg stadigvæk ikke særlige glade for. Det tager mig næste 3 gange så lang tid at strikke vrangpinden som det gør at strikke retpinden. Da det færdige arbejde skal måle 160 cm, og jeg kun har lavet 11 cm, skal jeg nok nå at blive en haj til de vrang masker inden jeg er færdig. Jeg håber jeg når at blive færdig inden næste vinter :-)

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Det ser godt ud, og vrang maskerne skal nok blive din ven, inden du er færdig med projektet.

knus fra søs, som lige er gåer i gang med et sjal/tørklæde om i første omgang kun kræver retmasker

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...