mandag den 23. januar 2012

Når vejret kommer i vejen

Gemalen og jeg har haft børnefri weekend. Pigerne blev hentet fredag eftermiddag i børnehaven af deres Faster og vi hentede dem først igen søndag aften. Selvom vi har savnet pigerne, har det været dejlig med en weekend, hvor der har været ro og vi har haft mulighed for at slappe af.

Så weekenden har stået på kærste hygge og afslapning. Vi havde planlagt at om lørdagen ville vi køre ned til Aarhus, først gå en tur omkring Marselisborg Slot og derefter ind til Aarhus by til lidt shopping og frokost. Meeen, sådan blev det ikke, det sneede allerede fra morgenstunden her i Aalborg, ikke det fedste vejr at køre i og så sjovt ville det heller ikke være at gå rund i skov og by når det sneer og der er sjap. Så vi kørte ind til Aalborg i stedet for, fik byttet nogle ting og spise en dejlig frokost på Søgaards Bryghus. Det er rigtig lang tid siden jeg sidst har været der, tror sidst var mens vi stadigvæk boede i England, og nogle gange er det rart at prøve noget nyt.

Efter frokosten var vi et smut forbi Penny Lane efter noget brød til aftensmaden, et stor valnøddebrød, og fastelavnsboller til eftermiddagskaffen. Resten af lørdagen blev tilbragt på sofaen med en god bog og kop varm te.

Søndag blev brugt på samme måde, sove længe, slappe af, gå en lang tur og hygge i sofaen med hækletøjet. Jeg fik hæklet disse 2 bordskånner.



(Undskyld den dårlige bileldekvalitet, men her om vinteret er det bare ikke til at få gode billeder med en iphone)

Efter jeg hæklede min brødkurv, havde jeg besluttede mig at resten af garnet skulle bruges til bordskånner, jeg havde bare ikke findet det rigtige mønster indtil jeg så dette indlæg. Mønsteret kan I finde lige her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...