fredag den 13. januar 2012

Til Fødselsdag i børnehaven.

Josefine er blevet fejret i børnehaven i dag med boller og kage, sang og råb. Det var rigtig hyggeligt, og både Thomas og jeg var med.
I børnehaven har de en fast procedure for hvordan en fødselsdag bliver fejret. De samler alle børnene på stuen til samlingen, hvor fødselsdagsbarnet for lov til at sidde på en stol i midten. Barnet får så lov til at fortælle om sine gaver (hvis det har fået nogle) og lov til at vælge en fødselsdagshistorie der skal læses højt. Derefter er det ind på stuen og spise hvad end fødselsdagsbarnet har med. Her bliver der så sunget fødselsedagssang og råbt hurra så højt at de forældre der ikke er med kan høre det :-) Og så skal der også pustes lys ud. En rigtig hyggelig formiddag.

Kagen blev ikke helt som planlagt, min oprindelige plan var at den skulle forstille et prinsesse slot, og så skulle der være en prinsesse ved siden af, men det gik helt galt med den prinsesse. Så det blev en fe kage i stedet for, men små papirsfeer fra dette her cupcakesæt - heldigvis havde jeg ikke nævnt for pigerne hvad for en kage jeg ville lave, så for dem var det et fedt. Meeen, jeg skal da godt nok tl at øve mig i at modellere i fondant, for det gik ikke helt så godt.

Minibollerne med chokoladeknapper er efter denne her opskrift. Kagen er en traditionel giftkage, dog med rød frugtfarve i stedet for grøn (det var jo til en prinsesse), lagt sammen med vanilje smør creme farvet svag fersken farvet.

5 kommentarer:

Camillaeli sagde ...

Sikke en fornem fødselsdagskage.
Tillykke med hende ;o)

Anette sagde ...

Super fin og tøset kage, og bollerne er rigtig fine.
Et rigtigt tøsebord:-))))))
Stort tillykke med guldklumpen.
Knus Anette

skovlygaard sagde ...

Sikke en fin prinsessekage, tillykke med hende.. & god weekend
Hilsen Sussie

Tines hyggeblog sagde ...

Super flot kage, jeg synes virkelig du er super dygtig knus Tine

Unknown sagde ...

Tusind tak for jeres hilsner - Josefine havde en rigtig fin dag i børnehaven og glæder sig rigtig meget til at hun skal have gæster på søndag.

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...