søndag den 28. september 2014

Æblehøst














Jeg har i dag haft 4 skønne, og til tider fjollede, piger med ud og plukke æbler. Endelig fik vi det gjort, sidste år nåede vi det ikke, og året før, var sæsonen allerede over da jeg læste om det hos Ida.

Pigerne havde det virkeligt sjovt, og hyggede sig med at plukke æbler og pærer. Jeg var positivt overraskede over at træerne ikke var så høje, så det var ingen problem for pigerne at nå æblerne.

Efter vi havde fyldt de 2 kasser med æbler, spiste vi frokost på gårdspladsen, hvor der var fine picnic borde. Sådan en picnic kurv er nem at fylde, når man har et godt lager i fryseren, så menuen stod på pølsehorn og kanelsnegle.

Nu skal jeg bare have fundet nogle gode opskrifter, så jeg kan få brugt nogle af alle de æbler vi havde med hjem.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...