tirsdag den 28. maj 2013

Cupcake Tuesday - med brød til





Jeg elsker bageles, men spiser dem ikke så tit, da der er meget brød i sådan en. Men når så skal spise, så skal det altså være den hjemmelavet slags, for det er altså bare de bedste.

Her en opskrift på bageles som jeg bruger.

16 stk.

6 dl lunken vand
50 g gær
3 spsk sukker
1 tsk salt
ca. 900 g hvedemel

Rør gæren ud i vandet og tilsæt sukker og salt. Hæld melet gradvis i og ælt dejen godt. Pas på ikke at komme for meget mel, dejen skal være let og blød. Stil dejen til hævning i 30 mintter.
Del dejen i 16 boller. Rul hver bolle ud til en pølse på ca. 20 cm, og form pølse til en ring. Tryk let enderne sammen, og sær bollerne til hævning på en bageplade i ca. 15 minutter.
Fyld en stor gryde med vand, og bring vandet til kogepunktet. Kog bagelens ved lav varme i ca. 5 minutter, ca 3-4 stykker af gangen.
Sæt bagelens tilbage på bagepladen, penslen dem med sammenpisket æg og bag i ovnen ved 200 grader i ca 20-25 minutter.

Nydes lune med en god ost og hjemmelavet syltetøj. Eller spis dem næste dag opvarmet let i ovnen.

3 kommentarer:

Lis sagde ...

Lækker lækkker. Jeg er også vild med dem.
Går fluks igang med at afprøve om de nu også er gode :D

Kh. Lis

Unknown sagde ...

Det kan jeg love dig, at de er :-)

A + K = ♥ sagde ...

De ser godt nok lækre ud (:

- Kit

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...