onsdag den 9. januar 2013

Nytårsforsæt?????






 Før
 Efter
Efter

Nytårsforsætter er ikke noget jeg gør i - de holder aldrig længere end de første uger ind i januar, så havd nytter det.
Der skal selvfølgelig til at være mere fokus på sund kost og motion igen, så jeg kan få gang i mit vægttab igen - det har stået stille (faktisk er der kommet lidt på) de sidste par måneder. Men 2013 skal være året hvor jeg kommer i mål.  Det vil jeg ikke kalde et forsæt, der er en genoptagelse af projektet fra 2012.
Men noget jeg har besluttede der skal ske her i starten af 2013, er at der skal rydes ud - Thomas var så sød at købe Alt for Damerne til mig lørdag da jeg lå i sengen med forkølelse - og der var der en artikel der inspirerede mig. Så nu er der lavet en liste over alle de område hvor der skal rydes op eller rydes ud, opdelt i små områder. Planen er at tage et lille område af gangen, så det er mere overskueligt, og der hurtigere bliver streget af listen.
Jeg startede med Josefines værelser, hvor der virkelig blev ryddet ud og smidt ud - så nu er det en fryd at være der inden. Jeg er stadigvæk i gang med at samle overskud til at gå i gang med Karolines værelser, da det ikke bare er lige til. I mellem tiden er jeg lige så langsomt gået i gang med skuffer og skabe, hvor jeg bare taget et af gangen.

En anden artikel handle om "Hvid januar", dvs en januar uden alkohol, det har jeg også besluttede mig at prøve. Håbet er at det skal give mere energi og forhåbeligt også kunne ses på vægten.

______
English recap: I don't do new years resolution, but will continue focus on healthy food and exercise  and hopefully weight loss for the new year.
However one thing I am going to do in the new year is to de-clutter our home. Made a list with different area and will do it in small steps. 
Another thing is, that I will make January a "White January" eg a january without alcohol, hopefully it will mean more energy and maybe a pound or 2 lighter. 



4 kommentarer:

Gitte K sagde ...

God ide, sådan et projekt snakker vi også om her hjemme, det er dog kun blevet ved snakken endnu.

Tante Sød..og den sure øko-citron... sagde ...

både din liste og første foto af din skuffe er særdeles genkendeligt - jeg elsker også den slags lister faktisk! Det er så tilfredsstillende at strege ud - pøj pøj med alle mål og projekter:-)

Sommerhusliv Hele Aaret sagde ...

Jeg er også i fuld gang, selvom det går lidt langsomt, syntes ikke jeg har noget energi i disse dage, tror det er det kedelig vejr.

Men mon ikke jeg når det inden sommer :-)

Ha´en dejlig aften

Knus Susi

Anonym sagde ...

Fin ide - Snupper ideen med at skrive det op, tror det vil give motivation til den oprydning, man ofte "gemmer" til senere. Vil bruge min bog, hvori jeg skriver hvonår jeg vasker gardiner, hvad jeg serverer for gæster m.m.
Knus fra faster Helle

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...