fredag den 24. august 2012

En gamle kending


Kender I arme ridder? Også kendt som French toast. Da jeg gik i folkeskolen (og ja, det er ved at være mange år siden), lavede min veninder og jeg tit arme ridder hjemme hos hende om eftermiddagen. Og da jeg var i USA lige efter gymnasiet, fik jeg det også tit - men så har jeg ikke rigtig fået det siden.
Jeg har gået og tænkt på det i længere tid, og så for et par dagen siden, fik jeg endelig taget mig sammen til at lave det til morgen (læs vi havde franskbrød i huset, lidt svært at lave uden), og det er bestemt ikke sidste gang - det var lige så godt som jeg huskede det.

Arme ridder er utroligt nemt at lave - man skal bare bruge

Franskbrød
æg
mælk
sukker - jeg brugte rørsukker
kanel
og smør

Æg og mælk piskes sammen. Skriver af brød dyppes i æg/mælke blandingen, lad brødet suge godt, men ikke lægge i blanding for land tid. Læg brødet på en tallerken, drys den ene side med sukker og kanel. Varm en pande med smør og læg brødet på panden med sukker siden ned af. Mens den første side steger, drysse den anden siden med sukker og kanel. Steges indtil brødet er brunt på begge sidder.

Spise mens det er varmt med sirup og frugt - mums siger jeg bare.

4 kommentarer:

Gitte K sagde ...

Mmm dem kan jeg godt huske, men det er hundrede år og en madpakke siden jeg sidst har fået det.

Pernille sagde ...

De er altid et hit. Har selv lige lavet dem for et par dage siden. Smager også fantastisk i en ikke sød version med f.eks chilie i :-)

Hernede er de også at finde på de fleste menukort på byens frokostcafeer.

Knus

Unknown sagde ...

Sådan var det også i USA, hvor der var rig mulighed for at få det cafe'er og diners.

Det er synd at der ikke har den samme opmærksomhed her hjemme.

Unknown sagde ...

Så kan det være at du skal lave det i weekenden til drengene :-)

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...