onsdag den 27. april 2011

Påskecupcakes

I søndags var vi til Påskefrokost i Blokhus sammen med min mands familie. I den anledning havde jeg fået lov til at tage forskelligt bagværk med. Noget af det jeg havde med var disse citron cupcakes med citron smør creme.
Pynten ovenpå havde jeg lavet af fondant i "sky blue" og "Daffodil yellow" . Påskeliljerne lærte jeg at lave på det kagekursus jeg var på ved Specialkøbmanden. Inspirationen til de blå cirkler fik jeg her - www.cakejournal.com

Opskriften på cupcakes'en kommer her:
125 g blødt smør
125 g sukker
125 g mel
2 store æg
1 tsk. vaniljeessen
1,5 tsk. bagepuvler
2-3 spsk mælk
revet skal af 1 citron
Det hele køres sammen i en foodprocesser. Dejen fordeles i 10-12 forme og bages i 15-20 minuter ved 180 grader.

Citron buttercream
250 g blødt smør
300 g flormelis
vaniljeessen
saft fra 1 citron
Smør og flormelis røres sammen til det er hvidt og luftigt. Citron og vanilje tilsættes. Det kan enten smøres eller sprøjtes på kagerne.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...