tirsdag den 16. april 2013

Cupcakes Tuesday Creme Brulée



Jeg har købt min en lille køkken bunsenbrænder  og har forsøgt mig med Creme Brulée - flere gange nu - og jeg siger jer det er bare lækkert.

Her kommer min opskrift som en blanding af Mette Blomsterbergs og opskriften fra The Little Paris Kitchen.

6 æggeblommer - jeg bruger de past.
100 g rørsukker
1 tsk vaniliepulver / korn fra en vaniljestang eller 2 tsk lakridpulver
5 dl fløde
ekstra sukker til drys

Æggeblommer, sukker og vaniljepulve/lakridspulver piskes godt sammen. Fløde bringes op til kogepunkt, men lad det ikke koge. Flødens hældes i æggemassen mens der piskes, men pisk ikke for meget for at undgå skum. Hvis man er i god tid, kan man godt lade masse stå i køleskabet til næste dag.
Hældes i små skåle, der er nok til 6 små eller 4 lidt større. Stilles i en fad, der fyldes med vand. De bages ved 110 grader i ca. 40 minutter til de har sat sig i kanten og giver efter ved et let tryk.
Lad creme brulée'erne køle af, stilles i køleskabet i min 4 timer, gerne natten over.
Lige inden servering tages de ud og dryssen med et jævnt lag rørsukker som carameliseres med en bunsenbrænder.

______

I made creme brulée a couple of times now - just love them.

2 kommentarer:

Fototosse sagde ...

Uf, niveauet stiger lige 100 % med en bunsenbrænder. Sejt!

Anonym sagde ...

You really mаκe it ѕeem reаlly easy together with your pгеsеntatіon hoωever I in finding
thiѕ matteг to be really ѕomething which Ι belіevе I'd by no means understand. It sort of feels too complicated and extremely large for me. I am taking a look forward in your subsequent submit, I will try to get the hold of it!

Feel free to surf to my web-site: epcos varistor 

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...