onsdag den 4. juli 2012

Kokospandekager


Jeg elsker pandekager - især de små buttede amerikanske. Meeeeeen, det er jo bare tomme kalorier, hvor der tilføjes en god sjat sirup  som smager sindsygt godt. Så jeg har været på jagt efter et alternativ uden mel.  Googlet flere opskrifter og synes jeg er kommet frem til et rigtig godt resultat. Jeg har brugt kokosmel i stedet for mel, ikke at det giver færre kalorier, men de tomme kalorier fra kulhydrater er erstattet af proteiner og gode kostfiber.

Opskriften giver 6 små pandekager

1 banan - meget moden
1 æg
1 æggehvide
30 g kokosmel
1/4 tsk kanel
evt. 1/2 dl blåbær

Bananen moses, og de øvrige ingredienser piskes sammen med bananer. Bages på en varm pande med en lille smule fedtstof. Vendes forsigtig, da de går nemt i stykker.
Jeg spiste min med frisk frugt og en klat græsk yoghurt med et drys af kanel. De er rigtig søde i sig selv, så ingen grund til at bruge sukker eller sirup.

1 kommentar:

Line sagde ...

De ser virkelig lækre ud!!!! :)
Og det er ikke for at tage glæden fra dig, men kokosmel indeholder primært fedt, dernæst kulhydrater og ganske lidt protein.
Tjek evt her:
http://www.rapsol.dk/Da/0126.php

Venlige hilsner, Line :)

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...