tirsdag den 3. juli 2012

Cupcake Tuesday




Der er ikke så meget cupcake over i dagens indlæg, men derimod en lækker intens kage.
Chokoladekage uden mel, efter en opskrift fra Primrose Bakery. Kagen lavede jeg til søndag hvor vi fik gemalens familie til frokost.

Til kagen serverede jeg frisk frugt og hjemmelavet frozen yoghurt. Den lidt syrlige smag i isen passede rigtig fint til chokoladekagen med den fyldige smag.

Opskriften på kagen får i her:

200 g mørk chokolade min 70%
200 g smør (jeg brugte becel flydende let, og det virkede fint)
4 æg - delt
220 g rørsukker

Tænd oven på 170 grader og beklæd/smør en springform på 23 cm.

Chokolade og smør smeltes over vandbad. Æggeblommer og sukker godt sammen. Chokolade og æggeblandingen røres sammen. Æggehviderne piskes stive og vendes forsigtig i dejen, pas på ikke at røre luften ud af dejen. Hældes i springformen og bages i ca. 40 min.
 
Frozen yoghurt

720 g græsk yoghurt (jeg brugt den med 2%)
150 g sukker (jeg brugte 75 g agave sirup og 50 g rørsukker)
Vaniljesukker, vaniljeekstrakt eller vanilje stang efter smag.

Sukker og vanilje røres i yoghurten indtil sukkeret er opløst. Sættes på køl i en timen inden massen køres i ismaskinen. Har man ikke en ismaskine, kan man bare sætte det i fryseren med det sammen, man skal blot huske at rører i det et par gange, så isen ikke krystallisere.

6 kommentarer:

LeizyB sagde ...

Uha da den ser lækker ud - jeg ELSKER chokolade, så føler mig meget fristet til at gå ud at købe en lille kage til mig selv i dag :o)

Unknown sagde ...

Hej Camilla

En rigtig syndig kage som jeg er sikker på smager fantastisk. Jeg har ofte bagt en noget lignende, hvor der dog har været en meget lille mængde mel i. Tror dog jeg skal prøve denne. Måske på torsdag når min mands fodboldkammerater kommer til grillaften :)

Kh. Lotte

Unknown sagde ...

Det synes jeg bestemt du skal gøre :-)

Unknown sagde ...

Kan klart anbefale at du prøver den.

Thomas sagde ...

Århh det ser godt ud det der.. Super fed blog du har her og gode opskrifter..

Unknown sagde ...

Mange tak

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...