søndag den 8. juli 2012

Jordbærtærter - mums


Jeg har fødselsdag midt i sommerferie - normalt plejer jeg faktisk selv at have ferie på selve dagen, men i år, er jeg på arbejde. Vi er dog kun 2 i afdelingen den dag, så jeg valgte at give fødselsdagskage inden ferien startede.
Så i fredags havde jeg små jordbærtærter med til mine kollegaer. Opskriften er fra Mette Blomsterberg. Lavede også en jordbærtærte efter opskriften sidste år. En bund af mørdej, fyldt med mazarin og pyntet med kransekage i kanten. Jeg valgte at komme smeltede chokolade oven på mazarinen inden vaniljecreme og jordbær kom oven på.
Jeg havde dog lidt problemer med mit vaniljecreme, da jeg ikke havde nok maizena, så den lidt for tynd, men det smagte nu godt alligevel.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...