tirsdag den 26. juni 2012

Cupcake Tuesday

I sidste uge havde Karoline en veninde med hjem fra børnehaven, så Josefine og jeg smækkede lige nogle lækkere banan og kanel muffins sammen til dem.
Jeg lavede kun en halv portion, og det fik jeg 9 små muffins ud af, da mine faste pap forme er lidt mindre end normale papirforme.

Opskriften på en hel portion kommer her:

12 stk. normal størrelse

350 g mel
3/4 tsk salt
1 1/2 tsk bagepulver
1/2 tsk natron
2 tsk kanel + ekstra til drys
160 g sukker + ekstra til drys
375 ml kærnemælk
1 æg
1/2 tsk vanilie ekstrakt
70 g smør smelted
400 g moset bananer
150 g chokolade i små stykker

De tørre ingredienser blandes. Kærnemælk, æg og vanilie ekstrakt piskes sammen. Blanding hældes i melblanding og det hele røres sammen indtil det er blandet. Rør ikke for meget. Smørret røres i, indtil det hele er godt blandet. Banan og chokolade vendes i dejen. Fordeles i muffinsforme og bages i ca. 20-30 minutter ved 170 grader.

3 kommentarer:

Maj sagde ...

Åh, hvor bliver jeg dog lækkersulten!
*mums*
Kh maj

Gitte K sagde ...

Kanel og banan, det kan kun blive godt.

Unknown sagde ...

Det var de også - det var virkeligt svært at holde sig tilbage - men helt fedtfattige er de jo ikke.

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...