mandag den 17. november 2014

Mors dyt

Det er dejligt at være godt kørende - i en børnefamilie er der ofte nogle der skal fragtes fra A til B og derefter til C - så det sætter nogle krav til ens transportmiddel. 

Jeg er faktisk så heldig, at jeg har min egen bil. Thomas har firmabil - en stationcar, som vi bruger når vi alle skal på tur, og så er det selvfølglig den Thomas bruger til og fra arbejde.

Mig, jeg har en rigtig lille kone/by-bil, og jeg er rigtig glad for den. Den har snart 4 år på bagen, og jeg ville ikke undvære den. Selvom vi bor i cykelafstand både til mit arbejde og børnehave og skole, så gøre det godt nok hverdagen noget nemmer i bil. 

Skulle jeg have bil den dag i dag, så ville jeg nok ikke have valgt den model jeg har nu - den er simpelthen for lille. 

Hvorfor en bil skulle jeg så have? Jo, jeg har ikke de store krav, den behøver faktisk ikke engang at være ny - den skal bare have plads, men det behøver ikke være en stor bil. 


En rigtig god mulighed kunne være sådan en Renault Clio, den er nu lidt fræk - og den har den plads jeg skal bruge. Renault forhandles bl.a. hos Dahl Pedersen, en forhandler med showroom i Holstebro, Skive og Viborg. De forhandler både nye, brugte og kampagnebiler af mærkerne Renault, Volvo og Dacia. Man kan på deres hjemmeside findes deres store udvalg af brugte biler, udover de nye biler de også forhandler. 

Og hvorfor er min bil så for lille? Der kan næste ikke være noget i bagagerummet - og der er kun plads til 4 personer i bilen. Det lyder i sig selv også som rigeligt, vi er jo kun 4 personer i familien. Men hvad jeg ikke tænkte på da vi købte bilen - det scenarie at begge piger vil have en legeaftale med hjem - det bliver jo til 4 børn og 1 voksen . og det er der ikke plads til - der er kun 2 sæder på bagsædet. Så de gange det er sket, har jeg sat de store af der hjemme, for derfor at hente de små. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...