mandag den 15. juli 2013

Romkugler



Da jeg skulle lave Karolines prinsessekage, gik det første forsøg ikke helt som der skulle, så jeg endte med en kage i fryseren.
Og hvad bedre at bruge kage rester til, end at lave romkugler.

1200 g kage
7-8 spsk hindbær syltetøj
4 spsk kakaokulver
1-2 spsk romessens

Krymmel eller koks til at trille i.

Smuldre kage, blande de andre ting, og alt det hele godt sammen med hænderne eller røremaskinen.
Trilles til kugler på ca. 50 g stykker og tril dem i krymmel elller kokos.

Så bliver det bare ikke nemmer :-)

3 kommentarer:

From sagde ...

Hvor lyder det bare simpelt og lækkert :)
Den opskrift skal jeg helt sikkert prøve engang.
Er det helt lige meget hvilken kage man bruger?

Unknown sagde ...

Ja, det er det. Dog vil de "sandkage"agtige kage være nemmest at smuldre, men i teorien kan man bruge alle slags kage. Så det er bare med at fryse kagerester ned.

A + K = ♥ sagde ...

Mmmh.. Det er aaalt for længe siden, at jeg har fået hjemmelavede romkugler. De smager så skønt (:

- Anne

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...