tirsdag den 18. december 2012

18. december - lidt peber og en nød




Jeg elsker pebernødder - og jeg elsker at bage dem sammen med pigerne. Her kan de virkelig hjælpe til. Opskriften jeg bruger, er en jeg for rigtig mange år siden fik at min veninde i folkeskolen (så, ja det er ved at være nogle år siden)

250 g smør
250 g sukker
1 dl fløde (eller mælk)
1½ tsk stødt ingefær
1 tsk kanel
½ tsk peber
½ tsk kardemomme
½ tsk bagepulver
1 tsk natron
500 g hvedemel

Det hele æltes godt sammen. Jeg brugte min rørmaskinen, så det går det jo som en leg. Del dejen i mindre stykker, som rulles til stænger. Stængerne skæres i små stykker der trilles til kugler. (Her er hjælpen fra små hænder rigtig godt) Pebernødder bages ved 250 grader indtil de er lysebrune.


2 kommentarer:

Lis sagde ...

Det er den samme opskrift som jeg bruger, så ja det er nogen år siden den kom frem. Jeg fik min skrevet i kogebogen da jeg var på Husholdningsskole. Så den er vist godkendt.

Kh. Lis

Unknown sagde ...

Ej, hvor pudsigt at det er den samme opskrift vi her

Jeg fik opskriften godkendt at manden, men kommentaren, "det dur ikke du bager så gode pebernødder, for så spiser jeg dem bare".

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...