onsdag den 15. oktober 2014

Æble snegle



Vi har stadigvæk mange æbler tilbage fra vores æbletur - og vi havde faktisk også lidt selv i haven - så jeg fik lyst til at prøve at lave æble snegle. Jeg tog udgangspunkt i min normale opskrift på kanelsnegle.
Jeg synes de var dejlige friske - og kunne godt lide syrligheden den opvejede det søde, men de faldt ikke i god jord hos pigerne.

16 stk.

2,5 dl lunken vand
50 g gær
1 æg
50 g sukker
100 g blødt smør
10 g salt
ca. 625 g hvedemel

Fyld:

200 g blødt smør
200 g brun farin
2 spsk kanel
2-4 æbler alt efter størrelse

Gæren røres ud i vandet. De øvrige ingredienser tilsættes og det hele æltes på en røremaskine i min 10 min. Lad dejen hvile i 15 min mens smør og brun farin røres sammen.  Æblerne skæres i små tern og vendes i kanelen.
Dejen rulles ud til den er ca. 60 x 40. Remoncen smøres ud på dejen og æblerne fordeles over. Rul dejen sammen til en roulade på den lange led (så du ender med en pølse der er 40 cm lang) Del pølsen i 16 stk. og pres den let fald. Lad sneglen hæve til dobbelt størrelse på en bageplade ca. 30-60 minutter.
Bages ved 220 grader i 10-15 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...