onsdag den 23. februar 2011

Fastelavnsris

Pigerne og jeg har lavet fastelavnsris i dag.  Først måtte jeg dog forklare K hvad et fastelavnsris var og hvorfor jeg skulle bruge grene. (Tro ikke pigerne fik fastelavnsris sidste år, men ved jeg lavede et til K for 2 år siden)
 

Maskerne vi lavede i går er selvfølgelig kommet på risene. Jeg havde købt et ark med fastelavnskatte i Panduro.  Jeg klippede katte i forskellige størrelser ud og brugte dem som skabeloner, hvor efter jeg klippede nogle i pap som pigerne kunne dekorer. J fik kun lave en, så kunne det ikke fange hende mere, men K fik lavet 4.

Silkepapirblomsterne og silkepapirkvasterne er nogle jeg har lavet. Kunne ikke helt huske hvordan man skulle lave kvasterne, men fandt en hjemmeside, hvor der var billeder af dem, og så kom det tilbage til mig.  (Så tak Marina for din kommentar som ledte mig ind på din hjemmeside)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

send gerne en kommentar - jeg vil så gerne høre fra dig

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...